niedziela, 12 marca 2017

UNPOPULAR OPINIONS | BOOK TAG

Dzisiaj trochę sobie ponarzekam, bo uświadomiłam sobie, że rzadko piszę tutaj na blogu o książkach, które mi się nie podobały, pomijając już fakt, że nie jest ich za dużo. I właściwie, to tylko raz na blogu pojawił się jakiś tag, bo muszę przyznać, że nie bardzo za nimi przepadam. Jednak unpopular opinions to jeden z tych tagów, na które ja sama zwracam uwagę i uważam, że można się z nich dowiedzieć czegoś interesującego.




1// Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
Czerwona Królowa. Pomijając już fakt, że nie mogę zdzierżyć głównej bohaterki, to książka była dla mnie pod wieloma względami irytująca - no, chociażby ten nikomu nie potrzebny trójkąt a może czworokąt? miłosny. Były jednak wątki, które zainteresowały mnie na tyle, aby w przyszłości kontynuować tę serię.

2// Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
Hmmm... Nie mam takiej książki/serii, której wszyscy nienawidzą, raczej takie o których opinie są bardzo podzielone. I niestety muszę tutaj wybrać Lady Midnight (Pani Noc, ale tytuł jest beznadziejny co pisałam już milion razy). Kocham WIECIE JAK BARDZO tę książkę, uwielbiam świat, bohaterów i absolutnie wszystko z nią związane łącznie z wszechogarniającym ciepieniem które rodzi się w moim sercu gdy tylko sobie pomyślę jak mogą skończyć moi ukochani bohaterowie. Jednak zdaję sobie sprawę, że nie każdemu podobała się ta pozycja (właściwie mogłabym pod to pytanie podciągnąć wszystkie książki autorstwa Cassandry Clare).

3// Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
Przeczytałam dopiero pierwszy tom Trylogii Grisza, więc nie wiem z kim skończy Alina, ale nie przepadam za połączeniem Alina x Mal, bo wolę ich jako przyjaciół. Inną parą, której nie lubię jest... To może być spojler dla osób, które nie czytały Szklanego Tronu, więc jeśli nie czytałeś/łaś tej serii, a chcesz to zrobić, bez głupich spojlerów, przejdź do następnego pytania.
Już kiedyś wspominałam, że nie lubię ani Aelin, ani Rowana tego to już w szczególności *przewraca oczami*. Moim zdaniem ich "relacja" nie jest zdrowa, nie lubię tych postaci osobno, a razem to już w ogóle zdzierżyć nie mogę. Tak bardzo jak kocham Sarah J. Maas, tak bardzo nienawidzę tego, że romantyzuje cholera, istnieje w ogóle takie słowo? tego typu relacje.

4// Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Horrory. Ani nie czytam, ani nie oglądam. Nie widzę w tym rozrywki chyba, że dla kogoś, za przeproszeniem, sranie w gacie ze strachu po nocach to najlepsza forma rozrywki z jaką mieli do czynienia. Nie no, żartuję, po postu jestem baaardzo strachliwa, a to w połączeniu z wybujałą wyobraźnią... taa. 

5// Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
Rowan Whitethorn. Zanim przeczytałam Dziedzictwo Ognia byłam ciekawa Rowana i no, nie ukrywam, że przekonana, że go polubię. Tak jednak się nie stało i wraz z kolejnymi tomami nienawidzę go coraz bardziej. Jest totalnym przeciwieństwem tego, czego szukam w bohaterach literackich. nawet nie wiecie jak bardzo łatwiejsze byłoby moje życie gdybym go lubiła.

6// Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.
Nigdy jakoś nie mogłam przekonać się do Coleen Hoover. Jej książki kojarzą mi się z takimi fanfiction, które można znaleźć na wattpadzie i o ile czasami zdarzy mi się jakieś przeczytać, to nie bardzo ciągnie mnie do Hoover. Kiedyś kupiłam Hopeless i tak bardzo mi się nie spodobało, że trochę się zraziłam, ale nie przekreślam tej autorki chociażby dlatego, że to dopiero pierwsza książka spod jej pióra przeczytana przeze mnie. A słyszałam, że Maybe Someday czy też Never Never są znacznie lepsze.

7// Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
Trójkątów, czworokątów i innych wielokątów miłosnych, co jest oczywiste. Nie lubię też wątków w młodzieżówkach, gdzie grzeczna dziewczyna/szara myszka zakochuje się w bad boy'u i na odwrót.

8// Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
To w sumie serią nie jest, ale Promyczek i Gus Kim Holden to popularne książki, których nie chcę czytać. Wcale mnie do nich nie ciągnie, a przez zachwalające opinie innych wręcz odpycha.

9// Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?   
Plotkara zdecydowanie. Czytałam chyba pięć pierwszych części i podobały mi się, ale w tym wypadku serial wypada o niebo lepiej. Plotkara towarzyszyła mi odkąd miałam jakieś dziesięć lat, bo pamiętam, że wtedy jeszcze była emitowana na TVN7. Don't judge me ja wiem, że poniekąd ten serial nie jest najlepszy dla dziesięcioletnich dziewczynek, ale jak widać nie wyrosłam na wrędną zołzę (no może trochę). 


Mam nadzieję, że nie macie ochoty mnie zabić po tym tagu chociaż w sumie w kwietniu mam egzaminy, to bym się nie obraziła. I chciałabym do niego nominować Monię z bloga Oddam ci książkę, bo jestem baaardzo ciekawa jak będzie wyglądał ten tag w jej wykonaniu :)

A jak wy odpowiedzielibyście na te pytania? Zgadzacie się z tym co napisałam? Koniecznie podzielcie się ze mną w komentarzach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz