niedziela, 15 maja 2016

ENDLESS LIST OF FAVOURITE BOOK COUPLES | FANTASY & DYSTOPIA


Nie mam już co czytać. (Dobra, prawda jest taka, że na półce leży Dziedzictwo Ognia, którego nie skończyłam z nieznanych mi powodów i zamiast czytać oglądam Outlandera). Dlatego też, jako, że jestem w nastoju, napiszę dzisiaj trochę o moich ulubionych parach książkowych z dystopii, science fiction oraz fantasy. Nie ma tu wszystkich par, ponieważ mam w planach zamówić troszkę książek, w szczególności kolejne części Sagi Księżycowej, a coś czuję, że pokocham Cress i Thorne'a, więc postanowiłam, że w przyszłości pojawi się kolejny post z tej serii. Kolejność par jest przypadkowa!


Dary Anioła | Cassandra Clare

SIZZY. Sizzy to życie, no.
Nie wiem co właściwie mogę napisać o tej parze. Uwielbiam Simona i Isabelle i razem i osobno. Myślę, że ich związek dopiero rozkwita w ostatnich częściach Darów Anioła, ale już od początku między nimi iskrzy. 
A poza tym stało się coś cudownego i nie mogę ogarnąć mojego podekscytowania - ci z Was, którzy czytali Panią Noc wiedzą o co mi chodzi.
Simon prychnął. - Jeśli kiedyś spotkasz mężczyznę, który potrafi wykorzystać Isabelle, daj mi znać. Chciałbym uścisnąć mu rękę. Albo bardzo szybko przed nim uciec. Sam nie wiem czy jedno, czy drugie.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy | Olimpijscy Herosi | Rick Riordan

Muszę się przyznać, że gdybym robiła TOP 3 ulubionych par książkowych, to ta dwójka z pewnością by się tam znalazła. Uwielbiam ich jako osobne postaci, ale jako para rozwalają system. Nie da się opisać jak bardzo kocham tę dwójkę. To cudowne, że mogliśmy towarzyszyć od dzieciństwa i obserwować jak stopniowo się w sobie zakochują. Co z tego, że poznają się w pierwszej części, a dopiero 9 książek później wyznają sobie miłość? Tak, doprowadzają mnie do białej gorączki, ale kocham ich za to. Pamiętacie zazdrosną Annabeth? :D


Percy przyciągnął Annabeth do siebie i pocałował ją [...]. Kiedy się cofnął, Annabeth wyglądała jak ryba walcząca o powietrze. - I tu współzawodnictwo się kończy - powiedział Percy. - Kocham cię, Mądralińska.

Mroczne Intrygi | Cassandra Clare

*Palpitacje serca* Dobrze, ta dwójka nie jest w oficjalnym związku i nie wiemy jak to się dalej potoczy, ale ja nie potrafię być wobec nich obojętna. Sama wzmianka o nich sprawia, że chce mi się płakać. Kocham tę parę i kibicowałam im od samego początku (czyt. odkąd trzy lata temu dowiedziałam się, że powstanie ta seria). Zamorduję Cassandrę Clare jeśli oni nie będą razem, albo co gorsza jedno z nich umrze. Idę po chusteczki.


" - Kiedy kogoś kochasz, ten ktoś staje się częścią ciebie. Jest we wszystkim, co robisz; jest w powietrzu, którym oddychasz, w wodzie, którą pijesz, i we krwi, która płynie w twoich żyłach. Jego dotyk trwa na twojej skórze, jego głos rozbrzmiewa ci w uszach, a jego myśli tkwią w twojej głowie. Wiesz, co mu się śni, ponieważ jego koszmary przeszywają ci serce, a te dobre sny śnicie wspólnie. Przy tym wcale nie uważasz, że jest chodzącym ideałem: dostrzegasz jego niedoskonałości, znasz je na wylot, tak jak znasz jego mroczne tajemnice i wcale cię one nie przerażają. Przeciwnie: tym bardziej go za to kochasz, bo wcale nie oczekujesz doskonałości. Zależy ci tylko na tej osobie, na..."


Niezwyciężona | Marie Rutkoski

Kestrel i Arin. Arin i Kestrel. O Boże. Moje serce tak krwawi, no. I znowu chce mi się płakać. To zdecydowanie jeden z najlepszych związków w mojej liście. Uczucie rodzące się między tym dwojgiem jest delikatne, subtelne i piękne. Przysięgam uroczyście że uknuję coś niedobrego, jeśli ta para nie będzie razem. 
You don't, Kestrel, even though the god of lies loves you.

Szklany Tron | Sarah J. Maas

Wiem, że istnieją marne szanse, aby Celaena i Dorian byli razem, ale ja nadal mam tycią nadzieję. Uwielbiałam ich w pierwszym tomie! Byli cudowni! Co nie znaczy, że nie lubię ich jako przyjaciół. Ich przyjaźń wiele dla mnie znaczy i uważam, że jest to jedna z lepszych relacji w Szklanym Tronie. A poza tym ostatnio na tumblrze dużo osób shippuje Doriana z Manon, i muszę przyznać, że chociaż ten pomysł jest szalony jestem gotowa to zaakceptować, a nawet pokochać ten ship. Ha ha ha ha. Wyobraźcie sobie tę dwójkę. Czy nie byliby razem uroczy? Ich dzieci byłyby piękne.

Dotyk Julii | Tahereh Mafi

Prawda jest taka, że ta para znalazła się tutaj tylko ze względu na Warnera. Uwielbiam związki w których, ludzie najpierw się nienawidzą, a później kochają. Jak bardzo porąbana jest historia Julii i Warnera, tak bardzo ją kocham. Przede wszystkim dlatego, że Julia powoli, małymi krokami zakochiwała się w Aaronie. Musiała dojrzeć do tego, aby zrozumieć i siebie i jego. A poza tym, no błagam, czy dziewczyna, której dotyk zabija i seksowny psychopata to nie jest idealne połączenie?


- Idź spać.
- Idź do diabła.
- Jestem już w połowie drogi. 



Diabelskie Maszyny | Cassandra Clare

Uwaga, znowu będę płakać. To już chyba piąty raz.
To nie jest para. To trójkąt miłosny. Jedyny w swoim rodzaju. Nie ma tu żadnej zazdrości, ani rywalizacji. Jest tylko przyjaźń i miłość. Wiem, że są osoby, które wolą tylko Willa i Tessę albo tylko Jema i Tessę, ale ja kocham wszystkie trzy postaci i w sumie dziwnie jest nazywać to trójkątem miłosnym, bo ich na ogół się nie lubi, bo są przewidywalne, albo płytkie itd. To jest piękne. O rany, moje serce tak boli.



„- Mówisz o poświęceniu, ale to nie jest z mojej strony żadne poświęcenie. To ja cię o nie proszę. Mogę ci ofiarować swoje życie, jednak to będzie krótkie życie; mogę ci oddać serce, choć nie wiem, ile jeszcze uderzeń wytrzyma. Ale kocham cię bardzo i mam nadzieję, że wybaczysz mi samolubne pragnienie, żeby posmakować szczęścia, resztę życia spędzając z tobą. Chce się z tobą ożenić, Tesso. Jeszcze nigdy niczego bardziej nie pragnąłem. - Spojrzał na nią przez kurtynę srebrnych włosów, które opadły mu na oczy. - To znaczy... - dodał nieśmiało - ... jeśli ty mnie kochasz.”

Tak prezentuje się moja lista ulubionych par z YA (niecała, ale jest). Pomyślałam też, że zrobię wersję z obyczajówek, bo jest całkiem spora ;) Podzielcie się w komentarzach jakie są Wasze ulubione książkowe pary!
Ten post był taki bolesny i okrutny do wykonania. Serce tak krwawi ha ha ha ha.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz