poniedziałek, 5 września 2016

5 KSIĄŻEK, KTÓRE CHCIAŁABYM PRZECZYTAĆ JESIENIĄ


Uwielbiam jesień. I bardzo denerwuje mnie to, że to akurat jesienią zaczyna się szkoła nie lubię szkoły bardzo, bardzo, bardzo. Dla niektórych jesień to czas okropnej depresji, złej pogody i powrotu do szkoły czy pracy - czyli raczej coś, co dobrze się nie kojarzy. Jednak dla mnie jesień jest niezwykłą porą roku. Magiczną wręcz. Zamiast koszulek z krótkim rękawem noszę ciepły sweter, wszędzie robi się kolorowo, pada deszcz, pod moimi kaloszami chrzęszczą liście, szyby parują, a ja siedzę w domu z książką i kubkiem gorącej herbaty i już nie odnoszę wrażenia że słońce kpi sobie ze mnie nie przepadam za słoneczną pogodą. Zagłębiam się w lekturę i jednocześnie wyruszam w podróż do innego świata. I ponieważ jestem wielką fanką jesieni, chciałabym przedstawić Wam taką mini listę książek, które moim zdaniem mogą nadać się na taki deszczowy, jesienny wieczór z herbatą.



Znalezione obrazy dla zapytania dziwne losy jane eyre książka
Charlotte Brontë
Tę książkę wybrałam z dwóch powodów, po pierwsze: goodreads mówi, że nadaje się na jesień, a po drugie: od dawna bardzo chciałam przeczytać Dziwne losy Jane Eyre. Czemu akurat jesienią? Nie wiem właściwie, ale pamiętam, że Wichrowe Wzgórza czytałam jesienią i siostry Brontë zaczęły mi się kojarzyć właśnie z tą porą roku.

Znalezione obrazy dla zapytania Wigilia Wszystkich Świętych Agatha Christie
Agatha Christie
Tak, Halloween. Kolejna rzecz, która kojarzy mi się z jesienią. Od dziecka marzę, aby przebierać się i chodzić zbierać cukierki, tak jak to robią za granicą. I gdybym miała możliwość zrobić to teraz, to zrobiłabym to nawet w tej chwili, chociaż pewnie jestem już za stara dziwnie musi to brzmieć kiedy mówi to piętnastolatka. Przeczytałam tylko jedną książkę Agathy Christie (Morderstwo w Orient Expressie) i po tej lekturze zdecydowanie chciałabym to zmienić i sięgnąć po więcej książek jej autorstwa.


Znalezione obrazy dla zapytania cyrk nocy
Erin Morgenstern
Książki czytane przy gorącej herbacie, w ulubionym fotelu, kiedy za oknem pada deszcz to najlepsze książki. I myślę, że tak samo magiczne jak sama jesień. Od tak dawna pragnę przeczytać Cyrk Nocy, ale ta książka jest praktycznie nie do zdobycia, pomijając aukcje na allegro i ich kosmiczne ceny, stacjonarnie jak i w księgarniach internetowych to zadanie niewykonalne, ale ja się nie poddaję i nadal szukam tej książki. Kiedy patrzę na tę okładkę uświadamiam sobie jak bardzo kocham fantasy.


Znalezione obrazy dla zapytania mroczniejszy odcień magii
V.E Shwab
Właściwie zaczęłam już czytać tę książkę, jednak nie miałam okazji aby ją dokończyć, bo stwierdziłam, że najpierw muszę przeczytać resztę książek, a następnie, na spokojnie zabrać się za Mroczniejszy odcień magii. Nic z moich wielkich planów nie wypaliło, jednak już niebawem zabiorę się za tę pozycję.

Znalezione obrazy dla zapytania obca diana gabaldon
Diana Gabaldon

W sierpniu, a właściwie wcześniej, ale to nieistotne, bo nie pamiętam kiedy dokładnie, zaczęłam oglądać serial Outlander i niesamowicie mi się spodobał. Dlatego też bardzo chciałabym sięgnąć po książkę, która ma świetne recenzje, a poza tym - Szkocja! K o c h a m  S z k o c j ę ♥ Niesamowity i piękny kraj, o którym mogłabym rozmawiać na okrągło. Książkę o Szkocji mogłabym wziąć nawet w ciemno!
Szkocka pogoda zdecydowanie kojarzy się z taką typową jesienną pogodą, więc myślę, że to idealny czas aby zabrać się za tę powieść.


A wy? Macie jakieś szczególne książki, które chcielibyście przeczytać właśnie jesienią? Albo powieści, które kojarzą się Wam z tą porą roku?
Koniecznie napiszcie mi w komentarzach swoje propozycje książek, które Waszym zdaniem idealnie nadają się na jesień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz